Opasnosti u košnici: VOSKOV MOLJAC SE UNIŠTAVA ZIMI!

Opasnosti u košnici: VOSKOV MOLJAC SE UNIŠTAVA ZIMI!

SHARE

Čuvanje saća na promajnom mjestu i niske temperature tokom zime onemogućavaju značajniji razvoj moljca. Vrlo niske temperature oštete ili unište sva jaja voskovog moljca.

Voskov moljac mali

Prisutnost voskova moljca dobar je pokazatelj da je pčelinja zajednica u neprilici, a s obzirom da su bolesti legla izuzetno zarazne, to treba početi rješavati u ranoj fazi.

Voskov moljac je posebno prilagođen kukac čiji život ovisi o pčelinjoj zajednici i košnici. Odlaže svoja jajašca u košnicu i ličinke moljca kreću se kroz saće i hrane se medom, peludom i voskom. Zdrava, snažna pčelinja zajednica može se s njima nositi, dok se slabe i oboljele zajednice nisu u stanju odbraniti i obično ih voskovi moljci vrlo brzo preplave.

Njihova je svrha u prirodi da uništavaju slabe i bolesne zajednice te sprečavaju da one postanu sabiralište bolesti. Ugledate li bilo kakvo oštećenje koje napravi voskov moljac, temeljito pregledajte ima li u košnici znakova bolesti i postoji li u njoj matica. Ranom intervencijom mogli biste je spasiti.

Voskov moljac veliki i voskov moljac mali napadaju pčele, hrane se saćem i peludom te polaže svoja jajašca u košnici. Uzrokuju velike štete i preplavit će slabu pčelinju zajednicu.

Pažljivijim pogledom, prilikom pregleda košnica, na saću ostaje trag luda je prolazio voskov moljac. Ako nema većih oštećenja, to je signal da su ga pčele eliminisale u toku sezone. Ali, I dalje teba biti budan… Evo, i zašto:

Rijetka su pčelinja drušrva bez voskovog moljca; on je prisutan u košnicama skoro uvijek. Slično nekim bolestima pčela i pitanje je uslova u košnici koliko će se proširiti. U jakom društvima ne dolazi do nekog većeg širenja i šteta od voskovog moljca.

Dok je saće u košnici sa pčelama (društvo dovoljne snage), ne postoji neka opasnost da saće bude oštećeno. Voskov moljac ulazi djelimično neometano u košnicu (to ne znači da ga pčele ne progone) i polaže jaja. Sva, pčelama dostupna mjesta budu očišćena, ali se moljac razvija tamo gdje pčele ne mogu da dopru. Ipak, pčele sve to održavaju u prihvatljivoj (i minimalnoj) mjeri opstanka moljca.

Kada jutarnje temperature budu već oko 10 °C (krajem ljeta i početkom jeseni), prestaje opasnost od razvoja voskovog moljca. Ali jaja ostaju u saću.

Čuvanje saća na promajnom mjestu i niske temperature tokom zime onemogućavaju značajniji razvoj moljca. Vrlo niske temperature oštete ili unište sva jaja voskovog moljca.

U proljeće će biti prije napadnuto saće koje se čuva iznad košnica, jer je toplota koju oslobađa društvo dovoljna da se veći broj jaja moljca održi.

Više je ugroženo staro saće, ali mogu i satne osnove biti pomalo oštećene.

Sve dok je saće u košnici i moguće je da pčele ulaze u rezervne nastavke i čiste to saće nema neke opasnosti od moljca.

Saće se čuva u nastavcima koje je zaštićeno mrežama na mjestu gdje je promaha i to je dovoljno. Bitno je spriječiti i ulazak pčela (ako ima i vrlo malo meda u pojedinim ćelijama saća) i glodara. Tako da mreža ne može biti samo npr. plastična mreža protiv komaraca. Može se koristiti i matična rešetka na mrežama, ali tako postavljena da kroz nastavke u kojima se čuva saće struji vazduh.

Ako se radi o saću na kojem će pčele zimovati (biće svo vrijeme u dodiru sa pčelama), nema opasnosti dok je društvo normalno. Normalno društvo je ono koje nije preslabo za prostor koji zaposjeda. Pčele će sve to lijepo do zime očistiti.

Treba imati u vidu da će se voskov moljac hraniti i uništiti pohranjeno saće stoga pripazite na njega u vrtnom spremištu tokom zime. Razmaknite sanduke sa pohranjenim saćem tako da u prazne košnice uđe svjetlost i svaki okvir vrlo lagano poprskajte sredstvom Bacillus thuringiensis (nabavlja se u pčelarskim prodavaonicama). Temperature ispod nule uništavaju voskov moljac u svim fazama.

Inače, postoje dvije vrste voskova moljca: voskov moljac veliki (Galleria mellonella), sive boje, te voskov moljac mali (Achroia grisella), srebrnaste do bijele boje. Lako se prepoznaju jer su to jedini leptiri koji se mogu naći u košnici.

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY